Vores SFO

Barnets oplevelse af de første skoleår er central for dets trivsel og oplevelse af det videre  skoleforløb. Derfor er det afgørende, at barnet oplever tryghed, nærvær og sammenhæng mellem undervisnings– og fritidsdelen. Dette gør vi på Hanstholm skole bl.a. ved at have pædagoger og medhjælpere tilknyttet både indskoling og SFO.

Det overordnede fokus i Hanstholm skoles SFO er børnenes trivsel og læring.  Der arbejdes på at styrke børnenes relationer, omsorg og empati. Herigennem øver barnet sig i at mestre hverdagen og hverdagslivet.

SFO’en skal i samarbejde med forældrene og skolen skabe mulighed for, at børnene møder både  omsorg og udfordringer i hverdagen. Vi vægter forældresamarbejdet højt både i den daglige kontakt - fysisk eller vi AULA - samt  gennem et årligt forældremøde, samarbejde med forældreråd, forældrekaffe og legepladsdag mm.

Herunder kan I læse den samlede mål og indholdsbeskrivelse for SFO - herunder om overgangen fra børnehaven samt om skoleintroforløbet der start er 1.april.

Mål og indholdsbeskrivelse

Shape Created with Sketch.