Indskolingen på Hanstholm skole - et godt sted at være, et godt sted at lære.
Vi arbejder som de øvrige afdelinger på skolen ud fra fællesskabet.
Fællesskabet er bærende i forhold til at løfte elevernes trivsel, lyst og læring.
Vi ved, at barnets oplevelse af de første skoleår, er centralt for dets trivsel og grundlag for videre faglig læring. Derfor er det et vigtigt fokus for arbejdet i indskolingen.
Det er afgørende, at barnet oplever tryghed og nærvær fra de voksne der er omkring dem. Dette gøres ved at børnene i 0.klasse kun møder meget få voksne i løbet af deres skoledag, hvorefter antallet af tilknyttede voksne stiger gennem indskolingen, men stadig med det udgangspunkt at eleverne oplever færrest mulige voksenskift. Derudover har vi også fokus på at bygge bro mellem skole og SFO, så børnene også i SFO møder gennemgående og kendte voksne.
Undervisningen i indskolingen er differentieret og tager altid udgangspunkt i den enkelte barns behov og kompetencer. Dette foregår på baggrund af rammer og vilkår i folkeskoleloven og dennes målsætning om, at alle elever skal blive så dygtige som de kan.
Teamet omkring indskolingen indbefatter, lærer samt pædagoger som har et tæt samarbejde omkring eleverne i klasseteam. Samarbejdet tager udgangspunkt i elevernes trivsel og faglighed, altid med afsæt i det enkelte barns forudsætninger.
Vi vægter at have et godt og tæt forældresamarbejde, så vi i fællesskab kan styrke elevernes trivsel og læring.
Indskolingens traditioner
1-1-2 dag for 0.klasse
Brand uge
Emneuge
Fastelavnsfest
Juleklippedag
Julefest
Læse/lege dage med de kommende skolebørn fra børnehaverne i området.
Fælles sociale og faglige aktiviteter på tværs