Skoleintro

Målsætningen for Skoleintro:
Vores mål er at give børnene tryghed ved skift fra børnehaven til SFO og skole, og at give børnene mulighed for at skabe gode relationer mellem hinanden inden skolestart.

Hjælp til selvhjælp, i konflikt situationer, give gode og  konstruktive råd til, hvordan børnene selv kan løse de konflikter de kommer ud i.

Vi har indrettet et grupperum til Skole intro børnene, som er vores base. Om formiddagen har vi alle
SFO´s lokaler til rådighed. Om eftermiddagen deler vi dem med SFO børnene.

Efter kl. 14.00 vil jeres børn have mulighed for at være sammen med de andre SFO børn. Indtil kl. 15.00 vil der altid være en kendt voksen inde i grupperummet, så børnene kan trække sig tilbage, når der er brug for det.

Praktiske informationer:

Mødetid:
For at få så god en start på vores fællesgruppe-tid, der starter kl. 09.00, er det vigtigt at børnene er i SFO'en inden kl. 09.00

Morgensang i SOI:
Som noget nyt vil vi bestræbe os på at komme med til skolens fælles morgensang, for de børn der kommer inden kl. 08.00.

Madpakke:
Madpakke medbringes hver dag. Vi serverer vand og mælk til madpakken. Børnene vil få frugt mellem kl. 9.00 og 9.30, og der vil være et lille mellem måltid kl. 14.30-15.00.

Drikkedunk og rygsæk:
Vi vil gerne have, at alle børn medbringer en rygsæk og en drikkedunk, som skal blive i Mini SFO, så vi kan tage det med, når vi tager på ture ud af huset.

Skiftetøj:
Det er meget vigtigt, at jeres børn har skiftetøj med: Bukser, bluse, undertøj og strømper, samt overtøj efter årstiden.

Husk navn i alt tøj.

Sygdom og fravær:
Vi vil gerne have besked, hvis jeres barn ikke kommer, bliver hentet af andre, eller skal med en kammerat hjem.

Legetøj:
Børnene må gerne medbringe enkelte stykker legetøj, men det er på eget ansvar.

Samarbejde med indskolingen:
Lærerne fra indskolingen kommer på besøg i SFO´en, for at hilse på børnene og være sammen med dem et par timer.

Vi deltagere dagligt i morgensangen sammen med indskolingens og mellemtrins børn og lærer.

Inden vi afslutter skole intro gruppen, kommer vi på besøg i indskolingen, hvor børnene får lejlighed til at sige hej til deres nye klasselærer.

Dagsrytme:
06.30 - 08.00    Morgenmad

08.00 - 08.20    Morgen sang, sammen med SOI og mellemtrinnet

08.00 ­- 09.00    Leg

09.00 - 09.30    Alle børn er mødt inden kl. 09:00. Vi spiser frugt, taler om stort og småt, laver små opgaver, ind imellem læser vi højt mm.

09.30 - 11.30    Her arbejdes med ugens emne, se aktivitetsplanen.

11.30 - 12.00    Vi spiser madpakker.

12.00 - 14.00    Ude på den lille legeplads.

14.00 - 15.00    I denne periode er Skole intro grupperummet åbent, og her vil der være en medarbejder fra skole intro. Børnene har i dette tidsrum mulighed for at blive i grupperummet, men har også mulighed for at være ude hos de store børn.

14.30 til 15.00 spises der eftermiddagsmad. Her efter lukker vi grupperummet, og alle børn er nu sammen indtil SFO´en lukker.

Ankomst og Afhentning:
Når I kommer med jeres barn, vil vi gerne hjælpe med at få sagt farvel og vinket.
Det er vigtigt, når I henter jeres barn, at I kontakter en voksen, så vi kan få sagt farvel, og få ajourført ”Min institution”  (vores elektroniske registreringssystem)

Personale tilknyttet Skole intro:

Mette-Marie            Pædagog

Inga                                Pæd. medhjælper